Ministrul Educației aduce câteva schimbări pentru cel de-al doilea semestru școlar
Monica Anisie, Ministrul Educației, a anunțat luni că va aduce câteva schimbări în debirocratizarea procesului didactic, care se vor aplica în perioada celui de-al doilea semestru al anului școlar 2019 – 2020. Printre schimbările la care face referire ministrul se numără și lipsa obligativității de aplicare a testelor inițiale, potrivit Mediafax.
De asemenea o primă măsură anunțată de către ministru aduce în prim plan portofoliul profesorului, care trebuie să conțină doar planificările calendaristice anuale ale materiei, un proiect al unităților de învățare, dar și instrumente de evaluare. Cea de-a doua măsură aduce în discuție procesele verbale. Mai exact acestea nu necesită probarea de luare a deciziei, de la activitățile cadrelor didactice sau din cadrul activităților cu părinții nu sunt obligatorii și de asemenea pot fi înlocuite cu liste de prezență. Conform Mediafax:
„Rapoartele și statisticile solicitate de instituții ierarhic superioare sau alte instituții din afara sistemului educațional, care nu sunt prevăzute în mod expres în acte normative, nu se întocmesc la nivelul unității de învățământ preuniversitar prin implicarea cadrelor didactice. Extragerea datelor statistice necesare se face prin interogarea Sistemului Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR) sau a altor aplicații specifice”, aceasta reprezentând cea de-a treia măsură a ministrului Educației.
De altfel, conform sursei citate, se mai stabilește că aplicarea acelor teste inițiale nu este obligatorie pentru niciun nivel de învățământ sau clasă. În aceste condiții cadrele didactice pot decide dacă vor utiliza aceste teste pentru clasele de început de ciclu sau la preluare unei clase noi, sau disciplina pe care o predau, cu scopul de a afla nivelul competențelor al elevilor. Totodată, potrivit aceleași surse, Mediafax, se mai aduce în discuție și:
„Portofoliul dirigintelui va conține numai planificarea activităților specifice funcției de diriginte, calendarul activităților educative extrașcolare ale clasei și fișele psihopedagogice ale elevilor din clasa respectivă”.
Prin urmare se mai lucrează și la modificarea sau eliminarea unor acte normative precum: portofoliul dirigintelui, simplificarea condicii de prezență, eliminarea comisiilor metodice/comisiei pentru curriculum, simplificarea procesului de evaluare a calității (ARACIP), dar și multe altele.