Linaro, Tier IV si Apex.AI au înfiintat Fundatia Autoware pentru a pune la punct o platforma open source pentru vehicule autonome construite în jurul Autoware bazate pe Linux / ROS.

Fundatia Autoware este o organizatie non-profit creata pentru initierea, dezvoltarea si finantarea proiectelor autoware de colaborare open source, începând cu Autoware.AI, Autoware.Auto si Autoware.IO. Autoware.AI este proiectul initial Autoware demarat în 2015 de Shinpei Kato de la Universitatea Nagoya, care este utilizat la nivel global de peste 100 de companii în mai mult de 30 de vehicule de astazi.

Autoware.Auto este o rescriere a Autoware utilizând ROS 2.0 pentru stive de programe care pot fi certificate, utilizate în vehicule. Autoware.IO se concentreaza pe suportul platformelor eterogene, bazat pe produsele 96Boards, interfetele de control ale vehiculelor, precum si o colectie de instrumente software si hardware terta parte pentru a ajuta la furnizarea valorilor de baza ale Autoware. Exemple de proiecte Autoware.IO includ simulatoare, drivere pentru dispozitive pentru senzori, controler-uri de sârma pentru vehicule si programe independente de hardware pentru placile SoC.

Compania japoneza de tehnologie inteligenta a vehiculelor Tier IV sa alaturat companiei Armaro  sustinuta de Linaro si firmei autonome de software de conducere Apex-AI pentru a lansa Fundatia Autoware. Organizatia non-profit va dezvolta hardware si software de tip open source, construit în jurul software-ului Autoware bazat pe Linux si ROS dezvoltat de Tier IV, care vinde vehicule electrice mici (EV) care ruleaza Autoware.

Fundatia Autoware va "initia, dezvolta si finanta proiecte autoware de colaborare open source, începând cu Autoware.AI, Autoware.Auto si Autoware.IO", spune Linaro. Autoware.AI este urmarea  autovehiculelor originale dezvoltate de Shinpei Kato la Universitatea Nagoya. Kato a fondat apoi Nivelul IV si a redeschis Autoware.AI cu ROS 2.0 pentru a crea Autoware.Auto, care va functiona pe platforma Tier IV viitoare autonome mini-EV, Milee , precum si un vehicul logistic numit Logiee .

Autoware este conceput în primul rând pentru conducerea urbana sub 40Mile/Hour. Ambele vehicule ruleaza stivele Autoware.Auto pe placa de baza Drive PX2 de la Nvidia pentru autovehicule autonome. (versiunile bazate pe x86 sunt, de asemenea, disponibile.)

Autoware.IO este cel în care Linaro va juca cel mai mare rol. Oferta de produse va include "suport platforme eterogene bazate pe produse de la 96Boards, interfete de control al vehiculelor, precum si o colectie de instrumente software si hardware terta parte", spune Linaro. Proiectele Autoware.IO includ "simulatoare, drivere pentru dispozitive pentru senzori, controale de sârma pentru vehicule si programe independente de hardware pentru placile SoC".

Consiliul de administratie al Fundatiei Autoware cuprinde trei persoane, fiecare dintre care este asociata cu o anumita institutie academica: Kato si Universitatea din Tokyo, Jan Becker de la Apex.AI si Universitatea Stanford, si Yang Zhang de la Linaro 96Boards si Academia Chineza de Institutul de Stiinte AI.

Se formeaza un Comitet tehnic de conducere separat, format din reprezentanti ai membrilor Premium ai fundatiei, printre care Arm, AutoCore, AutonomouStuff, Huawei, Kalray, LG, Parkopedia, StreetDrone si Velodyne. Membrii academici si non-profit, printre care eSOL, Intel, Universitatea Nagoya, OSRF (Open Source Robotics Foundation), RoboSense, Semi Japonia, SiFive, TRI-AD si Xilinx.

Autoware este deja utilizat de mai mult de 100 de companii în mai mult de 30 de vehicule. Platforma gazduita de GitHub, cu licenta BSD, cuprinde module de auto-conducere compuse din capabilitati de detectare, de calcul si de actionare, cu suport specific pentru camera, LiDAR, IMU si GPS pentru sistemele de navigatie.

Functiile de localizare sunt activate prin intermediul hartilor 3D si algoritmilor SLAM în combinatie cu senzorii GNSS si IMU. Detectoarele algoritmice sunt legate de camerele de luat vederi si LiDAR "cu algoritmi de fuziune senzori si retele neuronale profunde", spune Tier IV. Functiile de predictie se bazeaza pe iesirea modulelor de localizare si detectare. Platforma este disponibila cu un mediu de simulare bazat pe ROSBAG pentru utilizatorii care nu au un kit de dezvoltare Drive PX2.

Nu exista nicio mentiune despre Linux în anuntul Linaro, dar Drive PX2 ruleaza Linux, iar ROS este în general asociat cu Linux pentru proiecte de vârf dincolo de MCU-uri. Linaro este o companie de dispozitive Linux / Android pentru dispozitive Arm, iar aproape toate cele 96Boards SBC ruleaza Linux.

Conexiunea Apex-AI este un pic neclara. Compania bazata pe Palo Alto ofera o furca autonoma autovehiculului Robot Operating System (ROS) 2.0 numita Apex.OS. Software-ul este conceput în primul rând pentru a rula Linux, desi suporta Windows si QNX. Co-fondatorul Apex-IO si CTO Dejan Pangercic este un important contributor al Autoware .

Au aparut mai multe proiecte de software de conducere autonome cu sursa deschisa, inclusiv agentul de conducere open - pilot , dar acesta este primul set complet de autocamioane autonome cu sursa deschisa pe care l-am vazut. Unele alte platforme de autodidactare, în mare parte deschise, sunt rezumate în aceasta poveste TTN . Între timp, proiectul de infotainment în autovehiculul Open Source din Linux Foundation are intentia de a se muta în autovehicule autonome.

Linaro nu a oferit detalii cu privire la faptul daca platformele 96Boards pentru Autoware vor fi lansate ca parte a unei speculatii oficiale 96Boards Automotive Edition. Linaro a mentionat recent o noua spec. 96Boards Industrial Edition într-un anunt de parteneriat cu Consortiul Industrial Internet.

"Un proiect open source din acest domeniu trebuie sa fie independent de o singura companie si trebuie sa îmbratiseze comunitatea care o sustine", a declarat Jan Becker, Director în Consiliul de Administratie al Fundatiei Autoware si co-fondator si CEO al Apex.AI. "Prin urmare, urmarim exemplul Fundatiei Linux si al Robotiilor deschise, punând toate proiectele Autoware sub acoperisul acestei fundatii".

Sursa: linaro.org
  • Care este reactia ta?
  • powered by Verysign
  • like Timenews
    Like
  • unmoved Timenews
    unmoved
  • amused Timenews
    amused
  • excited Timenews
    excited
  • angry Timenews
    angry
  • sad Timenews
    sad
TENDINTA  |  KDE ISO Image Writer
FlorinM                   Timenews
FlorinM
Utilizator Linux - Solus OS, pasionat de calatorii.
1249 articole



  • Comenteaza
  • powered by Verysign

Nici un comentariu inca. Fii primul!
Darius
Darius

pe ubuntu 19.04 cum putem instala tv maxe?

1 month, 19 hours
Moderator
Moderator

In acest moment nu se poate. TV-MAXE nu a mai fost dezvoltat in ultimii ani. Nu este disponibil în versiunile recente de Ubuntu.

Cum se poate instala TV-Maxe in Linux Mint 19, Ubuntu 18.04 si Peppermint 9 Cum se poate instala TV-Maxe in Linux Mint 19, Ubuntu 18.04 si Peppermint 9 >>>
Marian-Constantin Brasoveanu - Facebook
Marian-Constantin Brasoveanu - Facebook

Daca se vrea promovat în România sa foloseasca limba "natala"! ???? In plus, ce "hardware" a avut clipul prezentat ...4 months, 1 day

Moderator
Moderator
LINUX si WINDOWS.
- - >>>
Dan Dumitrescu - Facebook
Dan Dumitrescu - Facebook

Am ramas la "batrânul" Debian ... 

4 months, 5 days
Release: Ubuntu 19.04 - Disco Dingo Release: Ubuntu 19.04 - Disco Dingo >>>
Gabriel Ruta - Facebook
Gabriel Ruta - Facebook

Eu merg in continuare cu Kubuntu 19.04

4 months, 5 days
Release: Ubuntu 19.04 - Disco Dingo Release: Ubuntu 19.04 - Disco Dingo >>>